Nie da się ukryć, że zakup nowego smartfona potrafi poważnie uszczuplić domowy budżet. Jednocześnie w zamian otrzymujemy urządzenie, które pomaga nam w wielu dziedzinach życia. Często jednak obawiamy się go używać. Doskonale zdajemy sobie bowiem sprawę, że wystarczy chwila nieuwagi, by telefon uległ uszkodzeniu, co wiąże się z kolejnym niemałym wydatkiem.
Na szczęście, możemy odpowiednio zabezpieczyć swoje urządzenie. Obecnie na rynku mamy do wyboru wiele różnorodnych rozwiązań. Najpopularniejsze z nich to ubezpieczenie telefonu oraz usługa ochrony i naprawy smartfona. Co warto o nich wiedzieć? Czym się różnią? Które z zabezpieczeń jest skuteczniejsze? Przekonajmy się!
Spis Treści
Ubezpieczenie telefonu – co warto o nim wiedzieć?
Obecnie zarówno operatorzy sieci komórkowych, jak i sprzedawcy smartfonów w sklepach z elektroniką, oferują swoim klientom możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia telefonu. W jej ramach kupujemy polisę jednej z firm ubezpieczeniowych, w ramach której możemy liczyć na naprawę sprzętu lub wypłatę sumy ubezpieczenia, który ulegnie uszkodzeniu w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń. Uszkodzenie nie musi koniecznie dotyczyć wad telefonu. Warto jednak mieć świadomość, że ubezpieczenie telefonu może obejmować różne rodzaje uszkodzeń, takich jak pęknięcie wyświetlacza, uszkodzenie procesora, aparatu czy obudowy. Nie zawsze jednak jesteśmy zabezpieczeni przed wszystkimi z nich – wszystko zależy od konkretnych zapisów, z którymi warto szczegółowo się zapoznać. W tym celu trzeba między innymi przeczytać Ogólne Warunki Ubezpieczenia.
Usługi ochrony telefonu – jakie mają zalety?
Drugim rozwiązaniem, dzięki któremu możemy zabezpieczyć swój smartfon od różnego rodzaju uszkodzenia (a nawet od standardowego zużycia), jest usługa ochrony telefonu. Na czym polega? Jej zasady są bardzo proste. Przeważnie wystarczy, że uiścimy niewielką, roczną opłatę oraz przedstawimy dowód zakupu smartfona, by objąć go ochroną, w ramach której możemy zlecić naprawy różnych elementów i podzespołów urządzenia w momencie, w którym zostaną uszkodzone lub przestaną prawidłowo działać. Przykładowo firma Coverise realizuje usługi naprawy w autoryzowanych serwisach, dlatego klienci nie muszą martwić się o utratę gwarancji producenta. Co ważne, taką usługą możemy objąć jedynie nowe smartfony, zakupione nie dalej niż 30 dni wcześniej.
Co wybrać?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiele zależy bowiem od tego, jakiego rodzaju ochrony potrzebujemy oraz od tego, jakie warunki oferuje nam firma ubezpieczeniowa lub świadcząca usługi ochrony. Jeśli jednak zależy nam na tym, by użytkować smartfon przez długi czas, usługa ochrony i naprawy będzie dobrym rozwiązaniem, dzięki któremu możemy liczyć na naprawę uszkodzeń powstałych w wyniku zdarzeń losowych.
Każda osoba, która decyduje się na zakup nowego smartfona, powinna zastanowić się w jaki sposób zabezpieczyć swój sprzęt, by nie narazić się na ewentualne wysokie koszty związane z naprawą urządzenia. Na szczęście, w dzisiejszych czasach mamy sporo możliwości wyboru spośród atrakcyjnych ofert.